Kesäisiä kuulumisia

Kevät ja alkukesä on ollut Väylällä työn täyteistä aikaa. Työt ovat edistyneet ihanasti monella rintamalla eli verkkokaupan, tilaustöiden ja vaikuttamistyön osa-alueilla. Tästä huolimatta Väylän tulevaisuudessa on vielä paljon epävarmuutta. Tarvitsemme tukea nyt ja jatkossa jotta kehitysvammaisten työntekijöidemme työpaikat voitaisiin säilyttää.

Verkkokauppamme valikoima on kehittynyt pikkuhiljaa. Uutena aluevaltauksena sinne on keväällä tuotu kehitysvammaisten taiteilijoiden teoksista painatetut postikortit. Tästä olemme olleet innoissamme, sillä kehitysvammaisten taiteilijoiden työ jää usein piiloon toimintakeskusten uumeniin eikä helposti löydä ansaitsemaansa yleisöä. Verkkokaupan asiakkailta tulevat hyvä palaute on ilahduttanut meitä joka kerta valtavasti! Edelleen jokainen kannustava viesti ja somepostaus nostaa meille ilon kyyneleet silmiin.

Keväällä saimme iloksemme valmistaa suuren kassitilauksen Globe Hopelle, ja toisen Suomen puhevammaisten tulkit ry:lle. Kestovanulappuja valmistimme isompia tilauksia mm. Laponielle ja Lumenelle. Kestositeitä valmistimme Zinaidan valikoimaan. Lisäksi toteutimme saavutettavuustestauksen Aalto yliopistolle, laadimme laajan raportin kehitysvammaisten työllistämistä suunnittelevalle yritykselle ja saimme pitää monen monta asiantuntijapuheenvuoroa työllistämiseen liittyen.

Olemme löytäneet kevään mittaan paljon uusia yhteistyökumppaneita. Origos on ollut aivan huippuyhteistyökumppani painotuotteiden suunnittelussa. Auto Combi on auttanut meitä pitämään Väylän pikkupösön tiellä. Helsingin kaupungin kanssa yhteistyö on kantanut uuteen pilottiin valtakunnallisen työkykyohjelman osana. Yhteistyö on jatkunut tiiviinä myös kaikkien aiempien kumppaneiden kanssa, kuten Kehitysvammaliiton, Etevan, Espoon kaupungin ja Omenasiepparin kanssa.

Taloudellisesti Väylä ei ole vielä varmalla pohjalla. Keväällä jouduimme suruksemme päättämään aiemmin koronan vuoksi lomautettujen työntekijöiden työsuhteet. Paljon kevääksi suunniteltuja isoja yritystilauksia peruuntui tai siirtyi syksyyn epidemiatilanteen aiheuttaman epävarmuuden vuoksi. Syksy näyttääkin valoisalta, mutta sitä ennen tarvitsemme kesästä selvitäksemme tukea.

Jos haluat auttaa meitä pyrkimyksessämme säilyttää nykyiset kehitysvammaisten työpaikat, tee tilaus verkkokauppaamme! Autat myös kertomalla palveluistamme ja tuotteistamme eteenpäin, seuraamalla meitä somessa ja vinkkaamalla meistä potentiaalisille asiakasyrityksille ja jälleenmyyjille.

Ihanaa ja aurinkoista kesää!


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.5.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Väylä ry
Maapallonkatu 3
02210 Espoo

050 321 2713
kauppa@vaylary.fi
www.vaylary.fi
2774082-6

Kauppa myy Suomessa käsityönä valmistettuja tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Jos olet kiinnostunut ostamaan verkkokaupan tuotteita jälleenmyyntiin, ota yhteyttä kauppa@vaylary.fi.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Tuotteet maksetaan ennen niiden lähettämistä. Verkkokaupan maksuliikenteen hoitaa Checkout Finland Oy. Ostamalla verkkokaupastamme hyväksyt Checkout Finland Oy:n maksuehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Väylä ry
Maapallonkatu 3
02210 Espoo

050 321 2713
kauppa@vaylary.fi
www.vaylary.fi
2774082-6

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. 

Mikäli valitset toimitustavaksi noudon, voit tulla hakemaan tilauksesi toimitilastamme. Noudettavaa tilausta säilytetään kaksi viikkoa toimitusvahvistuksen lähettämisestä, jonka jälkeen noutamaton tilaus puretaan. Mikäli et pääsekään noutamaan tilaustasi, ota yhteyttä kauppa@vaylary.fi.

Lahjakortit toimitetaan PDF-muodossa sähköisesti, latauslinkki lahjakortteihin löytyy tilaus- ja toimitusvahvistussähköposteista. Lahjakortit ovat voimassa 1 vuoden.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 päivää. Korona-ajasta johtuen postin kulussa saattaa kuitenkin esiintyä viivästyksiä, joihin emme voi vaikuttaa. Verkkokaupasta johtuvat poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä välittömästi tilaamisen jälkeen. Tilaukset lähetetään toimistoltamme aina maanantaisin ja torstaisin.

Lahjakortit toimitetaan sähköisesti, linkki PDF-muotoiseen lahjakorttiin on löydettävissä tilaus- ja toimitusvahvistussähköposteista. Lahjakortit ovat voimassa 1 vuoden.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja hygieniatuotteita, kuten kasvomaskeja ei voi palauttaa.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa tilaus yksiselitteisesti ja kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeitse). Voit käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat tilauksen ja kyseessä on reklamaatio, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset siitä, jos olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä saatuamme palautetut tuotteet takaisin. Mikäli kyseessä ei ole reklamaatio, vaan pelkkä palautus, palautamme suorituksesi, mutta emme toimituskuluja. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Sinun on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton tai noutamaton paketti

Lunastamatta tai noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.