Väylä tarjoaa myös siivouspalveluita

Koronatilanteen tasaannuttua ja syksyn alettua Väylälle on tullut paljon kyselyitä siivoustöiden tämänhetkisestä tilasta ja siitä, milloin niitä jatketaan jälleen. Tässä vastauksia yleisimpiin kysymyksiin.

Miksi Väylän kotisiivoukset lopetettiin keväällä?

Väylä ry:n hallitus päätti 17.3. pitämässään kokouksessa peruuttaa koronan vuoksi kaikki kotisiivoukset toistaiseksi. Kotisiivousten peruminen oli varotoimi, jonka tarkoitus oli suojella niin palvelun tilanneita asiakkaita kuin viruksille tavallista alttiimpia työntekijöitä epidemialta.

Tämän lisäksi perumisiin vaikutti resurssien vähyys. Väylän omat työntekijät ovat aina työskennelleet itsenäisesti, mutta rinnakkain vastuutyöparin kanssa, eikä varsinaista ohjausresurssia siivoustyöhön ole ollut. Kehitysvammaisille ammattilaisille työ on ollut sopivasti haastavaa ja mielekästä.Työtä on tehty useammissa kohteissa saman päivän aikana. Koronaepidemian alkaessa siivousasiakkaiden määrä laski dramaattisesti ja samaan aikaan olemassa olevissa kohteissa vaatimustaso nousi. Työhön tuli sekä uusia työvaiheita että kemikaaleja ja erityisesti kovien desinfiointien kysyntä kasvoi.

Väylällä on haluttu panostaa erityisesti työturvallisuuteen ja selkeisiin työohjeisiin, joilla on voitu taata työntekijöiden selviytyminen työssään. Vaihtelevissakin työympäristöissä työn sisältö on ollut tällä tavoin aina sama. Koronaepidemian myötä tämä pohja työn pysyvyydeltä hävisi. Siivoustöiden turvallinen ja mielekäs toteuttaminen haastavana korona-aikana vaatisi paljon enemmän ohjausresurssia sekä uuden pitkän perehdytysajan, joihin meillä Väylällä ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta.

Tekeekö Väylä vielä siivoustöitä?

Väylän omien työntekijöiden osalta siivoustyöt on lopetettu siihen asti, että koronaviruksen uhka on poistunut.

Tällä hetkellä Väylän kautta tilatut siivoustyöt tekee alihankkijamme Premium Home Care Services Oy, jonka lisäksi Väylä työllistää siivouskeikoille Eteva kuntayhtymän ja Helsingin vammaispalveluiden asiakkaita, jotka käyvät keikoilla ohjaajiensa kanssa. Näin varmistetaan riittävä tuki työn tekemiseen ja korona-ajan hygieniasäädösten noudattamiseen.

Millaisia siivoustöitä Väylän kautta voi nyt tilata?

Väylältä voi edelleen tilata erilaisia siivoustöitä. Korkeamman riskin kohteet, joissa siivoojat altistuvat runsaille kontakteille tai asiakas on paikalla siivouksen ajan, teetämme alihankkijallamme. Muut kohteet arvioimme aina tilannekohtaisesti ja päätämme, mille tiimille työ sopisi. Esimerkiksi yrityssiivoukset, jotka voi tehdä virka-aikaan ja kontakteja välttäen, voidaan tehdä kehitysvammaisten työntekijöiden toimesta, ohjaajan tuella.

Haluaisin tilata Väylältä siivoustyön, miten se onnistuu?

Tarjouksen siivoustyöstä voit tilata sähköpostilla kauppa@vaylary.fi tai puhelimella 050 321 2713 (arkisin klo 10-14).

Julkaistu 09/09/2020

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.5.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Väylä ry
Maapallonkatu 3
02210 Espoo

050 321 2713
kauppa@vaylary.fi
www.vaylary.fi
2774082-6

Kauppa myy Suomessa käsityönä valmistettuja tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Jos olet kiinnostunut ostamaan verkkokaupan tuotteita jälleenmyyntiin, ota yhteyttä kauppa@vaylary.fi.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Tuotteet maksetaan ennen niiden lähettämistä. Verkkokaupan maksuliikenteen hoitaa Checkout Finland Oy. Ostamalla verkkokaupastamme hyväksyt Checkout Finland Oy:n maksuehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Väylä ry
Maapallonkatu 3
02210 Espoo

050 321 2713
kauppa@vaylary.fi
www.vaylary.fi
2774082-6

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 päivää. Korona-ajasta johtuen postin kulussa saattaa kuitenkin esiintyä viivästyksiä, joihin emme voi vaikuttaa. Verkkokaupasta johtuvat poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen. Tilaukset lähetetään toimistoltamme aina maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja hygieniatuotteita, kuten kasvomaskeja ei voi palauttaa.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa tilaus yksiselitteisesti ja kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeitse). Voit käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat tilauksen ja kyseessä on reklamaatio, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset siitä, jos olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä saatuamme palautetut tuotteet takaisin. Mikäli kyseessä ei ole reklamaatio, vaan pelkkä palautus, palautamme suorituksesi, mutta emme toimituskuluja. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Sinun on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.