Koronakevään kuulumisia

Korona-ajan jatkuessa ja kesän lähestyessä on hyvä hetki pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miten korona on Väylään vaikuttanut ja missä ollaan tällä hetkellä menossa.

Väylä ry:n hallitus päätti 17.3. pitämässään kokouksessa peruuttaa kaikki kotisiivoukset toistaiseksi. Syynä päätökseen oli käynnissä oleva korona-epidemia. Kotisiivousten peruminen on varotoimi, jolla suojellaan niin palvelun tilanneita asiakkaita kuin viruksille tavallista alttiimpia työntekijöitä epidemialta.

Kotisiivousten peruminen tarkoitti myös, että kaikki Väylän vakituiset työntekijät jouduttiin suruksemme lomauttamaan. Haasteista huolimatta emme aio luovuttaa, vaan pelastaa jokaisen arvokkaan työpaikan. Aloitimmekin uutena korona-ajan toimintana kankaisten kasvomaskien tuotannon. Teemme maskit Väylä ry:n tiloissa Espoossa ja tällä muutoksella pystyimme tuomaan jo ensimmäisen lomautetun työntekijän takaisin töihin.

Kasvomaskien tuotannon lisäksi avasimme upouuden verkkokaupan. Myymme verkossa kasvomaskeja ilman kappalerajoitusta sekä muita tuotteita, kuten ekologisia kestoliinoja. Jokaisen tuotteen tekemiseen on osallistunut osatyökykyinen työntekijämme, jolle voimme näin luoda työtä tämän vaikean ajan keskelläkin. Tuotevalikoimaa myös laajennetaan pikkuhiljaa.

Epävarman ja tunnepitoisen kevään loppuun valoa toi Ely-keskuksen Väylälle myöntämä tuki tilanneanalyysin tekemiseksi. Tämä työ on jo käynnistynyt, ja valmistuvan analyysin pohjalta voimme hakea jatkorahoitusta toiminnan kehittämiseen. Kehitämme toimintaa tilanneanalyysin pohjalta niin, että työhönpaluu olisi työntekijöillemme mahdollisimman riskitöntä ja turvallista.

Kiitämme kaikkia asiakkaitamme, vapaaehtoisia hallitustoimijoita, jäseniä ja tukijoitamme lukuisista kannustavista viesteistä, ymmärryksestä ja tuesta. Sekä erityisen suuri kiitos rakkaille työntekijöillemme, jotka ovat kärsivällisesti odottaneet mahdollisuutta palata töihin. Entinen aika ei ehkä enää palaa, mutta uusi normaali voi olla entistäkin suurempi mahdollisuus!

Seuraamalla meitä Facebookissa saat nopeimmin tiedon Väylän uusista tuulista, mutta päivitämme tietoja toiminnan kehittymisestä myös nettisivuille.

Pidetään huolta toisistamme ja pysytään terveinä.

Julkaistu 15/05/2020

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.5.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Väylä ry
Maapallonkatu 3
02210 Espoo

050 321 2713
kauppa@vaylary.fi
www.vaylary.fi
2774082-6

Kauppa myy Suomessa käsityönä valmistettuja tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Jos olet kiinnostunut ostamaan verkkokaupan tuotteita jälleenmyyntiin, ota yhteyttä kauppa@vaylary.fi.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Tuotteet maksetaan ennen niiden lähettämistä. Verkkokaupan maksuliikenteen hoitaa Checkout Finland Oy. Ostamalla verkkokaupastamme hyväksyt Checkout Finland Oy:n maksuehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Väylä ry
Maapallonkatu 3
02210 Espoo

050 321 2713
kauppa@vaylary.fi
www.vaylary.fi
2774082-6

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 päivää. Korona-ajasta johtuen postin kulussa saattaa kuitenkin esiintyä viivästyksiä, joihin emme voi vaikuttaa. Verkkokaupasta johtuvat poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja hygieniatuotteita, kuten kasvomaskeja ei voi palauttaa.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa tilaus yksiselitteisesti ja kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeitse). Voit käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat tilauksen ja kyseessä on reklamaatio, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset siitä, jos olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä saatuamme palautetut tuotteet takaisin. Mikäli kyseessä ei ole reklamaatio, vaan pelkkä palautus, palautamme suorituksesi, mutta emme toimituskuluja. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Sinun on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.